Verkopen
Het verkopen van een onroerend goed is voor iedereen een sleutelmoment. Vaak ook een emotioneel moment. De beslissing om te verkopen, is een knoop die enkel u kan doorhakken. Maar voor alles wat daarna volgt, staan we garant voor een persoonlijke en kwalitatieve totaalbegeleiding van het verkoopproces.
Aangezien elk huis of elk appartement anders is, geven we niet enkel advies maar denken we met u mee welke verkoopwijze het meest geschikt lijkt om een optimaal resultaat te bekomen.
Een korte greep uit ons takenpakket:
- het opmaken van een aantrekkelijke verkoopdossier
- het pand fotoklaar maken, desgewenst met styling en aankleding en het (laten) nemen van professionele foto’s
- het opvragen van alle wettelijk verplichte attesten en verkoopdocumenten zoals bodemattesten, energieprestatiecertificaten (EPC), keuringen elektrische installaties (EK), asbestattest, stedenbouwkundige uittreksels, kadastrale uittreksels, enz. Door onze samenwerking met onze verschillende partners, verkrijgen we deze attesten en documenten sneller dan ooit
- de verkoop van uw pand aankondigen en aanbieden aan onze enorme databank van zoekende kandidaat-kopers aan de hand van mailings, telefoongesprekken, flyers, enz.
- uw pand in de kijker stellen via onze eigen en andere kwalitatieve websites (immoweb, zimmo, vlan, luxevastgoed, spotto, enz.), specifieke geschreven media en magazines
- uw pand de juiste aandacht geven via sociale media (Facebook / Instagram)
- het aanbrengen van een verkoopbord ter plaatse, tenzij u dit liever niet zou hebben
- het regelen en persoonlijk begeleiden van bezichtigingen met kandidaat-kopers en het organiseren van bezoek- en kijkdagen
- onderhandelen met kandidaat-kopers; elk bod wordt aan u voorgelegd waarbij we u adviseren en u alle beslissingsrecht behoudt
- het opmaken van verkoopovereenkomsten (compromis) in samenspraak met uw notaris, het regelen van de financiële aspecten,…
- begeleiding tot aan de notariële akte
Regelmatig bezorgen we u ook een gedetailleerd rapport waarin u leest hoever we staan, hoeveel kandidaten er zijn en wat hun reacties zijn op uw eigendom, welke inspanningen we al deden, enz.
Hoeveel het u kost? Zolang het pand niet verkocht is, betaalt u géén ereloon. Totale garantie dus. Pas wanneer de woning effectief verkocht wordt, rekenen we het gangbare ereloon aan, dat 3 procent + BTW (= 3,63% BTW incl.) op de verkoopprijs bedraagt. U betaalt ook pas bij het verlijden van de notariële akte, het moment waarop u zelf de verkoopsom ontvangt.
Indien u tot verkoop zou wensen over te gaan, bieden we graag onze diensten aan. Mits de juiste verkoopcampagne en juiste professionele aanpak, zijn we ervan overtuigd dat op korte termijn het gewenste resultaat kan verkregen worden. Het is ons vak om vastgoed aan te prijzen en te verkopen. Met onze ervaring van meer dan 50 jaar op de Gentse vastgoedmarkt, beschikken we over de kennis, de middelen en het cliënteel.
Heeft u nog vragen? Aarzel niet om die te stellen. Dat kan via e-mail of telefoon, maar net zo graag ontvangen we u vrijblijvend bij ons op kantoor.